Trocha historie:
Slovo TÉNÉRÉ se v nabídce japonské Yamahy poprvé objevilo už v roce 1985, kdy se do motoshopů po celém světě dostalo už dobře
známé XT 600 s velkou nádrží, elektrickým startérem, vyššími zdvihy pérování a pozměněným názvem – XT 600 Z Ténéré. Tahle motorka
přesně zapadala do kategorie velkých endur – králů pouště, které jezdily na tehdy začínajících dálkových rallye. O pár let později
dostalo XTéčko velmi moderní polokapotáž se dvěma reflektory, pneumatiky s mnohem hladším dezénem a kratší pružiny, aby se lépe ovládalo
i mimo rozbité saharské pisty. Vyvrcholením pak byl rok 1991, kdy byl představen nástupce. Motor byl sice stále jednoválcový, ale už nebyl
chlazen ovíváním vzduchu, nýbrž vodou, jeho objem vzrostl na 660 ccm, měl pět ventilů v hlavě, tužší rám (přizpůsobený především silničním
nárokům) a přízvisko cestovní. V menších obměnách, které se týkaly především vzhledu plastů, figurovala tato motorka v nabídce až do roku 1999,
kdy byla její výroba zastavena.
Krátce ze zkušeností:
Motorka je r.v. 1998. Dali jsme jí jméno,,TEREZKA". Pro mě je to spolehlivá motorka, se kterou jsem velice spokojen. Ze začátku byl problém
s malou prasklinou sváru u hrdla na dolívání oleje, přitom nebyla nikdy padlá. Po vyřešení problému nedám na ní dopustit.
Stačí občas zkontrolovat olej a namazat řetěz. Jako motorový lej používám Castrol GPS.
Po zkušeností několika značek pneu jí obouvám už jen do MITAZ E 07. Vyzkoušel jsem E 08, ale po 4000km mi celá popraskala.
Také jsem měl Metzeler z řady Sahara, ale za ty peníze mám přední i zadní od Mitasu i s vyvážením.
Jako řetězové sady jsem vyzkoušel DID O-kroužek ,RK X-kroužek, DID X-kroužek, RK X-kroužek - velmi špatná, po necelých 10 000 km jsem měnil opět na DID.
Přes zimu 05/06 jsem se vrátil opět k DID a má už najeto cca 11 000 a napínal jsem pouze 2x (jezdim o cca 40 kg přetížený).
Začátkem zimy 07 jsem udělal částečnou generálku motoru, kdy jsem nechal vyměnit komplet spojku, ventily, gufery, rozvoďák, a nechal udělat
nový výbrus. Sice mě to celé vyšlo na pěkných pár tisíc, ale mám zase na pár let vystaráno.
Po velice špatných zkušeností s GPS v podobě PDA, jsem si koupil už klasickou GPS určenou vyloženě k motorkářským účelům Garmin Quest řady II.
Nějaké informace naleznete v sekci GPS.
Pokud se chcete dozvědět více zkušeností, můžete mě kontaktovat či se kouknout na Pavlovo stránky.
Vybavení motorky:
GPS- Garmin Quest II + socket Touratech, laďák-LeoRacing, FALL-block (padáky), plexi Ermax, centrální stojan, Krauser K4, tankvag, vyhřívaný rukojeti,
mřížka př. světla, interkom OSBE,
Projeté země:
Německo, Holandsko, Belgie, Francie, Španělsko, Portugalsko, Slovensko, Maďarsko, Chorvatsko, Bosna a Herzegovina,
Černá Hora, Srbsko, Albánie, Dánsko, Norsko, Švédsko, Ukrajina, Rumunsko, Polsko, Rakousko, Itálie, Švýcarsko, Lichtejnštejsko.
Můj sen je projet Transibiřkou magistrálu (po Vladivostok).
Copyright © 2007 MichlíkT